TUI test het gebruik van Augmented Reality

TUI Destination Experiences, onder wiens paraplu de TUI Groep haar activiteiten, excursies en rondreizen op de bestemmingen heeft gebundeld, test op dit moment de volgende generatie ervaringen uit. Aan de hand van Augmented Reality kunnen reizigers individueel steden en interessante plaatsen verkennen tijdens hun excursies.

 

Hoewel de opgeheven paraplu van de gids nog steeds het beeld domineert tijdens stadsrondleidingen, zullen toeristen met een stereoscopische bril in de toekomst geen science fiction meer zijn. Een dergelijke bril stelt vakantiegangers in staat om plaatsen individueel te verkennen zonder enige interventie van een gids met kennis.  Informatie, foto's, video's en 3D-modellen worden via de bril getoond bij de bezienswaardigheid. In de test die TUI Destination Experiences momenteel in Palma uitvoert, kunnen gebruikers bijvoorbeeld meer te weten komen over een kunstenaar wiens schilderijen ze op dat moment bekijken. Later worden ze teruggeleid naar het verleden en zien ze de beroemde draak waarvan wordt gezegd dat hij de stad destijds heeft geterroriseerd.

 

"Augmented Reality biedt vakantiegangers een nieuwe, opwindende toegang tot historische feiten en verhalen en houdt rekening met de toenemende wens van gasten om steden op eigen houtje te verkennen", legt Chris Carmichael, hoofd innovatie bij TUI Destinations Experiences, uit. "De brillen zijn ook comfortabel om te dragen, zodat de drager niet wordt afgeleid door de feitelijke ervaring."

 

De proeffase, die enkele weken duurt, is bedoeld om TUI Destination Experiences inzichten te verschaffen in hoe de technologie het best kan worden gebruikt om reizigers de grootste toegevoegde waarde te bieden. Nadien gaat de productontwikkeling van start, zodat vakantiegangers het verhaal binnenkort zelf ook echt kunnen ervaren.

 

TUI Destination Experiences werkt samen met Mixed Reality I/O tijdens de testfase op Mallorca. Andy Gstoll, CEO van het bedrijf: "Toerisme zit vol potentieel voor meeslepende technologieën, of het nu in Virtual Reality is voor het plannen van de vakantie of in Augmented Reality tijdens het verblijf op de bestemming. Als 's werelds toonaangevende reisonderneming is TUI uitstekend gepositioneerd om reizigers met dergelijke innovatieve diensten nieuwe ervaringen met meerwaarde te bieden.”

 

 

Over TUI Destination Experiences

TUI Destination Experiences is 's werelds toonaangevende leverancier van bestemmingservaringen. Met 9.000 werknemers in 49 landen genereert het bedrijf een omzet van 700 miljoen euro. TUI Destination Experiences, gevestigd in Palma de Mallorca, biedt 14 miljoen klanten een breed productaanbod van hoogwaardige bestemmingservaringen zoals excursies, activiteiten, rondleidingen, transfers en gastenservice. TUI Destination Experiences verkocht vorig jaar meer dan zes miljoen activiteiten en excursies. Het is een cruciaal onderdeel van de bedrijfscultuur om verantwoordelijk te zijn voor de ontwikkeling van duurzaam toerisme op alle bestemmingen waar TUI Destination Experiences actief is. TUI Destination Experiences maakt deel uit van de TUI Group, 's werelds toonaangevende toerismegroep.

Gepubliceerd op 19 februari 2019