Toerismegroep Jetair krijgt nieuwe naam: TUI

Vanaf november krijgt de grootste toerismegroep in ons land - Jetair - een nieuwe naam: TUI. De naamsverandering past in een strategisch plan om de Belgische reisorganisator sterker te maken,met groeiambities, en met nieuwe vakantieformules voor de consument. TUI Group nam de beslissing om internationaal onder één merk te werken in mei vorig jaar. Ondertussen werd beslist hoe dit in ons land zal geïmplementeerd worden. In 2015 veranderde Arke (NL) al naar "TUI". Dit jaar zijn ook TUI France en TUI Nordic aan de beurt.

Jetair wordt TUI

In november worden de merknamen Jetair (touroperator), Jetairfly (luchtvaartmaatschappij) en Jetaircenter (reisagentschappen) hernoemd tot TUI.
Andere bekende merken van TUI Belgium - Sunjets.be, VIP Selection en VTB Reizen - blijven als afzonderlijke merknaam bestaan, omdat ze elk hun eigen specifieke doelgroep aanspreken.

Een internationale merknaam, met behoud van de Belgische eigenheid

Jetair zal onder de naam TUI een breder en meer divers vakantieaanbod voorstellen. Dit zal nieuwe vakantiemogelijkheden bieden aan de reizigers en voor de Belgische reisorganisatie groeimogelijkheden creëren.

Elie Bruyninckx is de topman van TUI in België, Nederland en Frankrijk, en lid van de internationale TUI-directie:

«We maken als groep gebruik van onze internationale sterkte, door o.m. te investeren in eigen hotels, cruiseschepen en vliegtuigen om onze klanten een unieke vakantiebeleving te bezorgen. Met de introductie van TUI in de Belgische markt zullen wij de eigenheid die Jetair in haar 45-jarig bestaan heeft gekenmerkt, verder versterken door maximaal in te zetten op vakanties volgens de Belgische smaak, servicegericht en met een ongewijzigde degelijkheid, zekerheid en verantwoordelijkheid. Ons logo blijft de sinds 2001 goed ingeburgerde smile. De naamswijziging voor ons bedrijf geeft ons de unieke kans om ons nog breder te positioneren, te blijven innoveren en dus meer reizigers te inspireren. Dit laat ons toe verder te groeien, door een verruiming van ons vakantieaanbod. In Nederland is de naamsverandering vorig najaar al succesvol doorgevoerd. TUI is er nu al beter bekend dan Arke. Ook in België zullen wij hiervoor campagne voeren bij onze reizigers, bij het grote publiek en reisagenten.»

Eerste Jetairfly-vliegtuigen nu al in TUI-beschildering

Sinds oktober vliegt het eerste Jetairfly-vliegtuig met de naam TUI op de romp, en sinds kort staat ook de Dreamliner (Boeing 787) in een TUI-kleed. Een werkgroep bereidt momenteel de omvangrijke rebranding voor. Daarbij zullen de Jetaircenter-reiskantoren zowel binnen als buiten gerestyled worden. Tegen het moment van de overschakeling van Jetair naar TUI zullen ook de brochures, websites en alle andere uitingen aangepast worden.

De invulling van dit omvangrijke project wordt mee geïnspireerd en gestuurd door panels met reizigers en met medewerkers, die mee bepalen welke invulling zal gegeven worden aan de nieuwe naam.

Gepubliceerd op 8 maart 2016