TUI wint 'Best Digital Brand' Award

TUI België bekroond tot 'Best Digital Brand'

TUI België, de grootste Belgische reisgroep, is bekroond met de titel “Best Digital Brand”. Deze award beloont het bedrijf dat het best scoort bij de internetgebruiker.

De “Best Brand Awards 2017” werden uitgereikt door Serviceplan en GfK op basis van een onafhankelijke studie van 300 merken bij 3500 huishoudens. Het onderzoek meet het economische succes maar ook de emotionele perceptie door de consument.

Dat TUI België uitgeroepen wordt tot “Best Digital Brand” komt amper 5 maand na de rebranding en het succes waarmee TUI de reiziger benadert. TUI Nederland ontving tegelijkertijd de Shopping Excellence Award voor beste e-commerce travel retailer.
De jury motiveert de prijs als volgt: “TUI bouwde in de afgelopen jaren een solide basis waarmee inzicht wordt verkregen in de boekings- en contacthistorie van haar klanten en contacten. TUI creëert daarmee een 360 graden klantbeeld, waarmee op intelligente wijze vervolgacties worden gedestilleerd. Klanten ontvangen op de juiste momenten relevante informatie en impulsen die de customer journey verrijken en de relatie persoonlijk en warm maken. Deze individuele klantbenadering is gevoelig en complex en daarom gedurfd”.

Frans Leenaars, CMO TUI Western Region, is blij met het prachtige parcours waarbij TUI ook in België is neergezet en de reiziger merkt dat hij centraal staat in elke benadering. “De digitale omgeving wint hierin systematisch aan belang. Deze prijs is dan ook een sterke opsteker voor TUI, dat de klant omnichannel en persoonlijk wil aanspreken, zowel digitaal als via een wijd vertakt netwerk van 98 reiskantoren in België” besluit Frans Leenaars.

Gepubliceerd op 24 maart 2017