TUI shops bieden oplossing voor Thomas Cook-reizigers

Getroffen klanten van Thomas Cook Belgium NV kunnen nu op een eenvoudige manier een nieuwe reis boeken ter vervanging van hun geannuleerde reis. Een groot deel van de betrokken reizigers verkiest immers om effectief op vakantie te vertrekken. Daarom vergemakkelijkt TUI de terugvordering bij het Garantiefonds en biedt het de mogelijkheid om met onmiddellijke aftrek van de reeds betaalde sommen een nieuwe vakantie te boeken.

Wie een vakantie boekt bij een erkende Belgische reisorganisator, kan in het geval van financieel onvermogen van die reisorganisatie rekenen op het Garantiefonds Reizen. Getroffen klanten van Thomas Cook Belgium NV hebben recht op de terugbetaling van hun geboekte reis. Deze procedure vraagt echter tijd, terwijl de vakantieganger zo snel mogelijk zekerheid wil over zijn reis.

Om hieraan te verhelpen biedt TUI een eenvoudige oplossing: de getroffen reiziger kan via een TUI-shop een nieuwe reis boeken met onmiddellijke verrekening van de bedragen die reeds rechtstreeks aan Thomas Cook werden betaald.

Op basis van een volmacht en het volledige dossier van de klant neemt TUI de administratieve afhandeling van de terugvordering bij het Garantiefonds op zich. Het voordeel voor de reiziger is drieledig: geen administratieve rompslomp, geen wachttijd voor de terugbetaling en geen tijdelijke dubbele financiering van zijn reis.

Indien de nieuwe vertrekdatum minstens 45 dagen later dan de boekingsdatum valt, kan het proces ook online worden geregeld.

Gepubliceerd op 27 september 2019