TUI fly vliegt opnieuw vanuit luchthaven Antwerpen

Na bijna 5 maanden vliegt luchtvaartmaatschappij TUI fly vanaf 20 april weer vanuit Antwerpen naar 5 Spaanse bestemmingen: Alicante, Malaga, Mallorca, Ibiza en Murcia. Alle internationaal bekrachtigde COVID-19-protocollen worden op deze vluchten gerespecteerd. Deze beslissing is een volgende stap in de geleidelijke heropstart van het vluchtplan. Antwerpen is na Brussel, Charleroi en Oostende de vierde Belgische luchthaven van waaruit TUI dit voorjaar vluchten organiseert. Er wordt deze zomer vanuit Antwerpen trouwens een nieuwe bestemming aangeboden: Avignon.

Het is al bijna 5 maanden geleden dat de laatste TUI fly vlucht vanuit Antwerpen vertrok naar Alicante. Sindsdien beperkten de maatregelen tegen de COVID-19-pandemie het vliegverkeer in die mate dat TUI fly zich verplicht zag om enkel nog vluchten aan te bieden uit Zaventem en Charleroi. Vanaf 19 april vervalt wellicht het verbod op niet-essentiële reizen. De luchtvaartmaatschappij programmeert vanaf 20 april twee vluchten per week naar de 5 belangrijkste bestemmingen in Spanje.

• woensdag & zondag naar Alicante
  • dinsdag & zaterdag naar Malaga
  • maandag & vrijdag naar Ibiza
  • donderdag & zondag naar Mallorca
  • woensdag & zaterdag naar Murcia

Gunther Hofman, Managing Director TUI fly Western Region: “TUI fly is de enige luchtvaartmaatschappij die traditioneel vluchten aanbiedt vanuit alle Belgische luchthavens. Door de heropstart van ons vluchtplan vanuit Antwerpen geven we een belangrijk deel van onze passagiers opnieuw de mogelijkheid om vanuit de luchthaven van hun voorkeur te vertrekken.”

Eric Dumas, CEO Antwerp Airport: “Wij zijn enorm verheugd dat TUI fly haar vluchten via de luchthaven van Antwerpen herneemt. Dankzij het regionale karakter van onze luchthaven hebben wij alle troeven in huis om passagiers en vluchten zoveel mogelijk te spreiden en op die manier een veilige reisomgeving te creëren. Naast alle  voorzorgsmaatregelen garanderen wij nog steeds korte wachttijden aan de check-in-balie, een vlotte veiligheidscontrole en een zorgeloos vertrek. We kijken er reikhalzend naar uit om de reizigers van TUI fly opnieuw te mogen verwelkomen.”

Voor de 5 bestemmingen kunnen losse tickets worden gereserveerd via www.tuifly.be of via de reisagent. De reiziger moet momenteel een negatieve coronatest van maximum 72 uren oud voorleggen om toegang te hebben tot het Spaanse grondgebied.

TUI fly biedt vanaf 18 juni ook een nieuwe bestemming aan vanuit Antwerpen: Avignon. Je kan 2 keer per week naar de Franse stad vliegen, op maandag en op vrijdag.

Gepubliceerd op 31 maart 2021