TUI wint ook dit jaar de World Ski Award

TUI heeft voor het tweede jaar op rij de World Ski Award gewonnen en is daarmee uitgeroepen tot ‘s werelds beste ski touroperator van 2021. De winnaars werden gisteren tijdens de online WSA Winners Day bekend gemaakt. TUI, voor de tweede keer genomineerd in de categorie Beste Touroperator, was samen met 17 andere touroperators in de race voor deze mooie titel. Liefst 2,2 miljoen mensen brachten de afgelopen maanden hun stem uit. Nu alle stemmen geteld zijn mag TUI zich de winnaar noemen van deze prestigieuze titel.

Frans Leenaars CMO TUI Western Region: “Fantastisch dat TUI voor het tweede jaar op rij is verkozen tot beste skitouroperator ter wereld. We staan ​​bekend om zon- en strandvakanties, maar hebben ook een uitgebreid wintersportaanbod naar de belangrijkste skigebieden van Europa, vaak inclusief skipassen. We zijn dankbaar voor alle stemmen die we hebben ontvangen en staan te popelen om alle enthousiaste wintersportfans te helpen bij het organiseren van hun skivakantie.”

Wintersport bij TUI
TUI heeft een ruim aanbod in de verschillende Europese skigebieden. Zowel een skipas als de huur van skimateriaal kan vooraf worden geregeld. De TUI garantie - de mogelijkheid om tot 28 dagen voor afreis kosteloos om te boeken - biedt de klanten extra zekerheid.

Frankrijk, paasvakantie en verhuringen favoriet
De zin om op skivakantie te gaan is er zeker maar de Belg wacht af en boekt eerder late minute. De onzekerheid door de verstrengde maatregelen in België zorgt ervoor dat de Belg zijn blik vooral op de paasvakantie richt, eerder dan op de krokusvakantie. Voor de kerstvakantie werd wel heel sterk op Frankrijk geboekt, aangezien onze tweede vakantieweek niet samenviel met de Franse vakanties en dus goedkoper was. De paasvakantie is traditioneel de populairste periode voor een skivakantie met een derde van de boekingen. Veel Belgen zagen hun paasvakantie op de piste al 2 jaar op rij in het water vallen en willen dat dit jaar inhalen, gestimuleerd door de positieve effecten van de coronamaatregelen op de skibestemmingen in het algemeen. Frankrijk blijft de populairste skibestemming. Vandaag kiezen liefst 2 op 3 Belgische skiërs voor de Franse Alpen.Net als vorige winter kiest zowat de helft van de skifanaten ook dit jaar voor een appartement, chalet of residentie.

Over World Ski Awards
De World Ski Awards worden sinds 2013 jaarlijks uitgereikt. Professionals uit de ski-industrie en het publiek kunnen hun stem uitbrengen in verschillende categorieën, waaronder die van Beste Ski Touroperator. De stemmen van de professionals tellen 5 keer mee, die van het publiek 1 keer. Er kon gestemd worden tot 31 december 2021.

Gepubliceerd op 18 januari 2022