Het nieuwste lifestyle hotelmerk van TUI Group op Zanzibar

Het nieuwste lifestyle hotelmerk van TUI Group opent het eerste hotel op Zanzibar

Een belangrijk onderdeel van de activiteiten van TUI Group zijn hotels en hotelconcepten in eigen beheer. TUI Blue is het nieuwste lifestyle hotelmerk. Met zijn merkclaim "Explore the more" combineert TUI Blue het beste van een eersteklas hotelervaring met individuele reiservaringen. TUI Blue hotels worden gekenmerkt door een moderne architectuur met regionale elementen, design met hypermoderne technologie en het Bluefit-concept voor fitness, voeding en wellness. De hoogwaardige hotelbeleving wordt aangevuld met individuele ervaringen: authentieke vakantie-ontmoetingen met de omliggende regio. De portfolio van TUI Blue bestaat momenteel uit tien hotels in Europa en Noord-Afrika.

TUI Group, de grootste toeristische groep ter wereld, zet haar groeistrategie in het hotelsegment verder door een uitbreiding van haar langeafstandsportfolio, met name de overname van een resort op het eiland Zanzibar in Oost-Afrika.  Het 'Dream of Zanzibar' hotel wordt vanaf nu beheerd door TUI. In het winterseizoen 2019/2020 wordt het hotel omgedoopt naar TUI Blue Zanzibar. Met de overname van het resort, ontworpen in de Afrikaans-Arabische bouwstijl, zal het concept gericht zijn op authentieke ervaringen in deze exotische vakantieregio.

"Binnen onze groeistrategie zoeken we steeds meer naar vakantiebestemmingen die het hele jaar door opereren dankzij hun constant warme klimaat", zegt TUI Blue Managing Director Artur Gerber. "Het 'Dream of Zanzibar'-hotel beschikt al over een zeer goede bezettingsgraad en een hoge klanttevredenheid. De bestemming biedt ook een breed scala aan culturele invloeden en excursiemogelijkheden. Dit zijn optimale omstandigheden die ons in staat stellen om een ​​unieke vakantie-ervaring te creëren voor onze gasten met ons nieuwe hotelmerk."

Het eiland voor de kust van Tanzania staat bekend om zijn specerijen, witte stranden en culturele diversiteit. Aantrekkelijke excursiebestemmingen zijn ook Stone Town, het historische oude deel van de stad Zanzibar, dat op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat. Deze bestemming in de Indische Oceaan wordt steeds meer trendy, als reisdoel op zich of als strandvakantie na een safari. Naast  TUI Blue Zanzibar opent TUI Group dit winterseizoen nog een ander hotel op het eiland, het RIU Palace Zanzibar.

Ook TUI Care Foundation is actief in Tanzania. Sinds 2015 werkt de Foundation samen met het lokale Kawa Training Centre om jongeren uit Zanzibar de mogelijkheid te bieden voor een ​​opleiding tot gids. Het programma biedt de deelnemers een platform om professionele vaardigheden op te doen, waardoor nieuwe kansen op werk in het toerisme ontstaan.

Gepubliceerd op 7 augustus 2018